Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 430 000
Viikot: 45-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 424 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,8 %36,8 %422 00098 %
Yle TV212,4 %11,0 %407 00095 %
Yle Teema2,8 %3,6 %306 00071 %
Yle Fem2,0 %3,0 %292 00068 %
Yle yhteensä58,9 %54,4 %423 00098 %
MTV316,4 %21,2 %401 00093 %
Sub2,5 %2,5 %271 00063 %
AVA0,9 %1,1 %225 00052 %
C More Total2,9 %2,1 %85 00020 %
MTV yhteensä22,8 %26,9 %410 00095 %
Nelonen4,2 %5,7 %354 00082 %
Jim2,3 %2,8 %248 00058 %
Liv0,8 %0,7 %240 00056 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %57 00013 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %10,7 %380 00088 %
TV52,1 %1,9 %234 00055 %
Kutonen0,8 %1,0 %169 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %26 0006 %
Warner Bros. Discovery3,1 %3,0 %267 00062 %
STAR Channel2,0 %1,7 %230 00054 %
Music TV0,0 %0,0 %29 0007 %
Muut4,5 %3,3 %188 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %424 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.