Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 013 000
Viikot: 45-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 994 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,4 %36,1 %984 00097 %
Yle TV211,4 %10,6 %937 00093 %
Yle Teema3,0 %3,6 %683 00067 %
Yle Fem2,2 %3,2 %665 00066 %
Yle yhteensä58,0 %53,4 %989 00098 %
MTV320,4 %25,8 %933 00092 %
Sub2,8 %2,4 %569 00056 %
AVA1,3 %1,5 %505 00050 %
C More Total1,7 %1,1 %135 00013 %
MTV yhteensä26,1 %30,8 %951 00094 %
Nelonen4,1 %5,2 %792 00078 %
Jim2,0 %2,3 %500 00049 %
Liv1,2 %1,1 %510 00050 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %79 0008 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %9,5 %850 00084 %
TV51,7 %1,2 %459 00045 %
Kutonen0,6 %0,6 %310 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0003 %
Warner Bros. Discovery2,4 %1,9 %519 00051 %
STAR Channel1,7 %1,5 %441 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %46 0005 %
Muut3,8 %2,8 %348 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %994 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.