Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 483 000
Viikot: 45-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,1 %5,8 %201 00042 %
Yle TV28,8 %6,6 %208 00043 %
Yle Teema0,4 %0,4 %57 00012 %
Yle Fem0,4 %0,4 %59 00012 %
Yle yhteensä15,8 %13,1 %275 00057 %
MTV321,6 %26,4 %290 00060 %
Sub11,7 %14,8 %229 00048 %
AVA1,3 %1,2 %93 00019 %
C More Total4,1 %3,5 %60 00013 %
MTV yhteensä38,6 %45,8 %333 00069 %
Nelonen8,7 %11,3 %231 00048 %
Jim10,8 %9,3 %171 00035 %
Liv2,0 %1,9 %106 00022 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %24 0005 %
Nelonen Media yhteensä22,9 %24,7 %280 00058 %
TV55,8 %6,2 %168 00035 %
Kutonen2,9 %2,0 %109 00023 %
The Discovery Channel1,0 %0,5 %28 0006 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,6 %223 00046 %
STAR Channel6,6 %4,2 %180 00037 %
Music TV0,8 %0,3 %20 0004 %
Muut5,5 %3,3 %84 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %375 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.