Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 45-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 726 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,2 %703 00094 %
Yle TV210,9 %9,9 %679 00091 %
Yle Teema2,5 %2,6 %505 00067 %
Yle Fem1,8 %2,5 %456 00061 %
Yle yhteensä44,1 %40,2 %718 00096 %
MTV317,2 %21,9 %682 00091 %
Sub4,2 %4,8 %518 00069 %
AVA1,6 %1,7 %424 00057 %
C More Total3,7 %3,3 %186 00025 %
MTV yhteensä26,7 %31,7 %698 00093 %
Nelonen7,0 %8,4 %622 00083 %
Jim3,5 %3,5 %463 00062 %
Liv1,4 %1,4 %428 00057 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,0 %129 00017 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,3 %660 00088 %
TV54,1 %3,6 %473 00063 %
Kutonen2,0 %2,0 %371 00049 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %55 0007 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,9 %539 00072 %
STAR Channel4,0 %3,3 %462 00062 %
Music TV0,1 %0,0 %49 0006 %
Muut5,0 %3,6 %331 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %726 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.