Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 45-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 340 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,0 %1 847 00073 %
Yle TV211,7 %9,6 %1 920 00076 %
Yle Teema2,1 %2,5 %1 136 00045 %
Yle Fem1,5 %2,2 %1 036 00041 %
Yle yhteensä41,6 %37,2 %2 130 00084 %
MTV317,4 %22,4 %2 059 00081 %
Sub5,1 %6,1 %1 534 00061 %
AVA1,5 %1,5 %1 059 00042 %
C More Total4,1 %3,2 %514 00020 %
MTV yhteensä28,0 %33,2 %2 186 00086 %
Nelonen7,3 %9,0 %1 838 00073 %
Jim4,0 %4,1 %1 320 00052 %
Liv1,5 %1,4 %1 144 00045 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,1 %293 00012 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,5 %2 021 00080 %
TV54,0 %3,9 %1 311 00052 %
Kutonen1,9 %2,0 %990 00039 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %162 0006 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,2 %1 557 00062 %
STAR Channel4,2 %3,1 %1 339 00053 %
Music TV0,2 %0,1 %178 0007 %
Muut5,0 %3,7 %863 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 340 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.