Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 45-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 835 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,4 %3 810 00074 %
Yle TV210,8 %9,2 %4 021 00078 %
Yle Teema2,2 %2,4 %2 278 00044 %
Yle Fem1,7 %2,4 %2 171 00042 %
Yle yhteensä40,7 %36,4 %4 446 00086 %
MTV320,7 %26,2 %4 307 00084 %
Sub5,1 %5,7 %3 016 00058 %
AVA2,2 %2,3 %2 373 00046 %
C More Total2,9 %2,0 %859 00017 %
MTV yhteensä30,9 %36,3 %4 535 00088 %
Nelonen7,6 %9,0 %3 795 00074 %
Jim3,4 %3,5 %2 577 00050 %
Liv2,7 %2,4 %2 556 00050 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %449 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,4 %4 178 00081 %
TV53,5 %3,2 %2 530 00049 %
Kutonen1,4 %1,3 %1 831 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %245 0005 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,8 %3 001 00058 %
STAR Channel3,6 %2,7 %2 492 00048 %
Music TV0,4 %0,3 %349 0007 %
Muut4,2 %3,0 %1 545 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 835 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.