Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 505 000
Viikot: 45-48/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 465 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,9 %1 406 00093 %
Yle TV29,9 %9,1 %1 350 00090 %
Yle Teema2,4 %2,5 %970 00064 %
Yle Fem2,1 %2,8 %902 00060 %
Yle yhteensä42,0 %38,4 %1 446 00096 %
MTV320,8 %25,9 %1 381 00092 %
Sub4,3 %4,8 %1 004 00067 %
AVA2,4 %2,6 %893 00059 %
C More Total2,9 %2,2 %298 00020 %
MTV yhteensä30,4 %35,5 %1 410 00094 %
Nelonen7,5 %8,7 %1 253 00083 %
Jim3,2 %3,2 %894 00059 %
Liv2,6 %2,3 %902 00060 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,6 %194 00013 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,7 %1 338 00089 %
TV53,6 %3,0 %898 00060 %
Kutonen1,5 %1,4 %664 00044 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %88 0006 %
Warner Bros. Discovery5,4 %4,7 %1 025 00068 %
STAR Channel3,4 %2,7 %856 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %76 0005 %
Muut4,2 %3,0 %575 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 465 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.