Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %23,0 %3 264 00060 %
Yle TV217,8 %11,3 %3 190 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %2 032 00037 %
Yle yhteensä44,6 %36,7 %3 814 00070 %
MTV318,1 %23,2 %3 355 00062 %
Sub3,7 %3,8 %2 322 00043 %
AVA2,5 %2,4 %1 538 00028 %
MTV:n maksukanavat2,4 %1,8 %929 00017 %
MTV yhteensä26,6 %31,3 %3 776 00069 %
Nelonen7,0 %10,6 %2 916 00054 %
Jim1,9 %1,8 %1 648 00030 %
Liv1,8 %2,4 %1 842 00034 %
Hero0,3 %0,4 %575 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %15,2 %3 345 00062 %
TV53,2 %3,5 %2 060 00038 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 579 00029 %
Frii2,5 %2,6 %1 090 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %72 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 029 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,2 %2 698 00050 %
STAR Channel2,2 %2,4 %1 281 00024 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %1 145 00021 %
Disney Finland4,4 %4,1 %1 777 00033 %
Muut4,3 %3,8 %1 703 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 492 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.