Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,0 %3 230 00060 %
Yle TV26,4 %4,7 %2 916 00054 %
Yle Teema&Fem4,4 %5,0 %2 172 00040 %
Yle yhteensä36,7 %33,6 %3 759 00070 %
MTV321,8 %25,1 %3 412 00063 %
Sub3,5 %3,5 %2 205 00041 %
AVA2,3 %2,0 %1 586 00029 %
C More Total0,8 %0,6 %573 00011 %
MTV yhteensä28,3 %31,2 %3 777 00070 %
Nelonen9,5 %11,9 %3 122 00058 %
Jim2,5 %2,6 %1 897 00035 %
Liv1,7 %1,7 %1 678 00031 %
Hero0,4 %0,3 %696 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,6 %3 502 00065 %
TV55,9 %6,1 %2 292 00043 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 543 00029 %
Frii2,5 %2,3 %1 217 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 028 00019 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,1 %2 835 00053 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 340 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 211 00022 %
Disney Finland4,9 %3,8 %1 903 00035 %
Muut3,3 %2,7 %1 478 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 479 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.