Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 627 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,3 %18,6 %507 00074 %
Yle TV29,0 %5,0 %427 00062 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,7 %305 00045 %
Yle yhteensä28,6 %25,3 %558 00082 %
MTV322,3 %25,6 %540 00079 %
Sub4,5 %4,0 %374 00055 %
AVA3,2 %3,5 %312 00046 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,9 %107 00016 %
MTV yhteensä31,9 %34,9 %583 00085 %
Nelonen10,9 %15,8 %461 00067 %
Jim2,3 %2,4 %260 00038 %
Liv2,6 %3,0 %324 00047 %
Hero0,4 %0,5 %98 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %21,8 %533 00078 %
TV55,4 %4,1 %344 00050 %
Kutonen1,5 %1,6 %224 00033 %
Frii4,6 %4,1 %227 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
TLC3,5 %2,3 %198 00029 %
Warner Bros. Discovery15,6 %12,4 %448 00065 %
STAR Channel1,9 %1,7 %208 00030 %
National Geographic Channel1,4 %1,5 %180 00026 %
Disney Finland3,3 %3,2 %285 00042 %
Muut5,3 %3,1 %219 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %627 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.