Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,9 %23,3 %3 071 00061 %
Yle TV212,7 %5,9 %2 691 00053 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 744 00034 %
Yle yhteensä37,6 %31,8 %3 484 00069 %
MTV320,8 %25,0 %3 202 00063 %
Sub4,3 %4,5 %2 228 00044 %
AVA3,0 %3,2 %1 716 00034 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,8 %747 00015 %
MTV yhteensä30,3 %34,5 %3 537 00070 %
Nelonen8,3 %11,9 %2 765 00055 %
Jim2,2 %2,2 %1 668 00033 %
Liv1,9 %2,4 %1 789 00035 %
Hero0,4 %0,4 %551 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,9 %3 201 00063 %
TV53,6 %3,4 %1 916 00038 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 418 00028 %
Frii2,4 %2,4 %1 123 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %94 0002 %
TLC2,1 %1,7 %1 134 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,7 %2 550 00050 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 281 00025 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 172 00023 %
Disney Finland4,9 %4,1 %1 784 00035 %
Muut5,0 %4,1 %1 600 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 123 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.