Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,3 %3 085 00061 %
Yle TV212,6 %9,3 %2 854 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %1 909 00038 %
Yle yhteensä40,3 %35,8 %3 572 00071 %
MTV320,0 %23,5 %3 237 00064 %
Sub3,8 %4,1 %2 205 00044 %
AVA2,6 %2,6 %1 595 00032 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,6 %869 00017 %
MTV yhteensä29,0 %32,7 %3 627 00072 %
Nelonen7,8 %10,7 %2 798 00055 %
Jim2,0 %1,9 %1 631 00032 %
Liv1,7 %2,1 %1 666 00033 %
Hero0,3 %0,3 %506 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %15,0 %3 166 00063 %
TV53,5 %3,6 %1 976 00039 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 510 00030 %
Frii2,8 %2,8 %1 124 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %59 0001 %
TLC2,0 %1,6 %1 001 00020 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,1 %2 522 00050 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 257 00025 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 183 00023 %
Disney Finland5,0 %3,8 %1 761 00035 %
Muut4,8 %4,5 %1 617 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 202 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.