Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 708 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %30,7 %693 00096 %
Yle TV214,0 %10,6 %621 00086 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,3 %548 00076 %
Yle yhteensä49,3 %44,6 %705 00097 %
MTV321,9 %25,0 %659 00091 %
Sub1,9 %1,9 %404 00056 %
AVA2,9 %2,6 %361 00050 %
MTV:n maksukanavat1,6 %0,5 %139 00019 %
MTV yhteensä28,4 %30,1 %673 00093 %
Nelonen6,9 %9,7 %579 00080 %
Jim1,1 %0,9 %312 00043 %
Liv1,7 %2,3 %403 00056 %
Hero0,3 %0,2 %113 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %13,1 %613 00085 %
TV52,4 %2,6 %391 00054 %
Kutonen0,8 %0,8 %246 00034 %
Frii2,3 %2,6 %254 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,8 %2,2 %216 00030 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,3 %457 00063 %
STAR Channel0,7 %0,6 %205 00028 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %238 00033 %
Disney Finland2,2 %1,6 %324 00045 %
Muut2,6 %2,7 %277 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %708 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.