Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 018 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,4 %1 477 00059 %
Yle TV212,8 %9,3 %1 348 00054 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %888 00036 %
Yle yhteensä40,1 %35,9 %1 701 00068 %
MTV317,6 %21,3 %1 551 00062 %
Sub5,1 %5,5 %1 185 00047 %
AVA2,1 %2,1 %707 00028 %
MTV:n maksukanavat3,1 %3,9 %498 00020 %
MTV yhteensä27,9 %32,9 %1 739 00070 %
Nelonen7,0 %9,4 %1 321 00053 %
Jim2,5 %2,5 %875 00035 %
Liv1,4 %1,7 %745 00030 %
Hero0,3 %0,4 %233 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,9 %1 494 00060 %
TV53,9 %4,0 %995 00040 %
Kutonen3,0 %2,5 %839 00034 %
Frii2,1 %2,1 %544 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC0,8 %0,6 %423 00017 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,3 %1 230 00049 %
STAR Channel2,8 %2,4 %668 00027 %
National Geographic Channel4,0 %2,6 %667 00027 %
Disney Finland6,8 %5,1 %926 00037 %
Muut6,0 %6,0 %859 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 018 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.