Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 333 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,0 %1 649 00060 %
Yle TV212,9 %9,3 %1 608 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,5 %1 067 00039 %
Yle yhteensä40,6 %35,8 %1 988 00072 %
MTV322,0 %25,4 %1 752 00064 %
Sub2,7 %2,8 %1 042 00038 %
AVA3,1 %3,0 %900 00033 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,4 %400 00015 %
MTV yhteensä29,8 %32,6 %1 980 00072 %
Nelonen8,5 %11,8 %1 556 00057 %
Jim1,5 %1,4 %778 00028 %
Liv2,0 %2,4 %939 00034 %
Hero0,4 %0,3 %273 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,9 %1 755 00064 %
TV53,2 %3,2 %1 014 00037 %
Kutonen1,4 %1,5 %686 00025 %
Frii3,3 %3,5 %579 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC3,1 %2,5 %590 00021 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,8 %1 334 00049 %
STAR Channel1,7 %1,5 %603 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %524 00019 %
Disney Finland3,4 %2,7 %854 00031 %
Muut3,8 %3,2 %804 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 333 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.