Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 550 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %32,5 %540 00094 %
Yle TV215,0 %10,0 %503 00087 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,1 %413 00072 %
Yle yhteensä49,5 %45,6 %545 00095 %
MTV316,5 %21,0 %522 00091 %
Sub3,8 %4,3 %365 00063 %
AVA2,1 %2,0 %275 00048 %
MTV:n maksukanavat2,4 %2,3 %173 00030 %
MTV yhteensä24,8 %29,7 %528 00092 %
Nelonen5,2 %6,9 %436 00076 %
Jim1,8 %1,8 %311 00054 %
Liv1,3 %1,6 %316 00055 %
Hero0,2 %0,5 %92 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,7 %464 00080 %
TV53,3 %3,3 %372 00065 %
Kutonen2,4 %1,9 %316 00055 %
Frii2,3 %2,2 %224 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC0,8 %0,5 %172 00030 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,9 %414 00072 %
STAR Channel1,3 %1,1 %211 00037 %
National Geographic Channel3,9 %2,2 %277 00048 %
Disney Finland5,2 %3,3 %303 00053 %
Muut4,6 %4,6 %282 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %550 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.