Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %25,5 %3 226 00060 %
Yle TV214,4 %11,5 %3 147 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 920 00036 %
Yle yhteensä44,1 %39,8 %3 824 00071 %
MTV318,8 %22,4 %3 321 00062 %
Sub3,8 %4,0 %2 163 00040 %
AVA2,5 %2,7 %1 572 00029 %
C More Total1,7 %1,5 %761 00014 %
MTV yhteensä26,8 %30,5 %3 666 00068 %
Nelonen7,1 %9,5 %2 819 00052 %
Jim2,2 %2,2 %1 680 00031 %
Liv1,6 %1,7 %1 599 00030 %
Hero0,7 %1,0 %939 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,4 %3 234 00060 %
TV53,7 %3,7 %2 047 00038 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 452 00027 %
Frii2,1 %1,8 %1 080 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 056 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,2 %2 641 00049 %
STAR Channel2,2 %2,2 %1 218 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 201 00022 %
Disney Finland4,5 %3,7 %1 801 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,6 %3,3 %1 477 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 373 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.