Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %24,5 %3 184 00059 %
Yle TV214,2 %11,8 %3 106 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 913 00035 %
Yle yhteensä43,1 %39,1 %3 793 00070 %
MTV319,5 %23,2 %3 309 00061 %
Sub3,7 %3,8 %2 146 00040 %
AVA2,6 %2,7 %1 576 00029 %
C More Total1,6 %1,5 %753 00014 %
MTV yhteensä27,4 %31,2 %3 669 00068 %
Nelonen7,3 %9,6 %2 816 00052 %
Jim2,2 %2,2 %1 676 00031 %
Liv1,7 %1,7 %1 601 00030 %
Hero0,6 %0,8 %817 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,3 %3 221 00060 %
TV53,7 %3,6 %2 020 00037 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 469 00027 %
Frii2,2 %1,9 %1 085 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 027 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,2 %2 632 00049 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 214 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 192 00022 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 791 00033 %
Muut3,7 %3,3 %1 500 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 376 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.