Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 6-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 488 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %26,2 %3 401 00063 %
Yle TV213,1 %6,8 %3 198 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %2 149 00040 %
Yle yhteensä41,2 %36,2 %3 914 00072 %
MTV318,6 %22,3 %3 444 00063 %
Sub4,1 %4,4 %2 447 00045 %
AVA2,5 %2,4 %1 671 00031 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,4 %851 00016 %
MTV yhteensä27,1 %30,5 %3 823 00070 %
Nelonen8,3 %11,3 %3 134 00058 %
Jim2,2 %2,2 %1 834 00034 %
Liv1,8 %2,4 %1 829 00034 %
Hero0,4 %0,6 %664 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,5 %3 489 00064 %
TV53,0 %2,9 %2 124 00039 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 569 00029 %
Frii2,6 %2,6 %1 174 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %78 0001 %
TLC2,0 %1,9 %1 113 00020 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %2 798 00051 %
STAR Channel2,5 %2,4 %1 498 00028 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %1 244 00023 %
Disney Finland5,1 %4,4 %1 969 00036 %
Muut4,4 %3,8 %1 758 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 488 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.