Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 6-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 138 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %15,4 %697 00048 %
Yle TV212,0 %5,7 %645 00044 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %284 00020 %
Yle yhteensä25,8 %22,7 %882 00061 %
MTV320,5 %22,6 %748 00052 %
Sub5,6 %5,8 %487 00034 %
AVA2,3 %1,9 %290 00020 %
MTV:n maksukanavat2,9 %2,8 %189 00013 %
MTV yhteensä31,4 %33,1 %894 00062 %
Nelonen11,6 %16,1 %673 00046 %
Jim2,5 %2,6 %337 00023 %
Liv2,0 %2,5 %322 00022 %
Hero0,5 %0,6 %108 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %21,7 %796 00055 %
TV53,4 %3,5 %404 00028 %
Kutonen3,0 %2,6 %291 00020 %
Frii3,4 %2,8 %188 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC3,4 %3,3 %217 00015 %
Warner Bros. Discovery13,4 %12,4 %635 00044 %
STAR Channel6,3 %5,0 %333 00023 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %176 00012 %
Disney Finland8,8 %6,7 %411 00028 %
Muut5,3 %5,0 %389 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 138 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.