Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 6-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 173 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %25,8 %1 621 00060 %
Yle TV213,7 %7,1 %1 564 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 011 00038 %
Yle yhteensä40,8 %35,8 %1 882 00070 %
MTV316,2 %20,0 %1 640 00061 %
Sub5,2 %5,5 %1 252 00047 %
AVA2,1 %2,2 %781 00029 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,0 %461 00017 %
MTV yhteensä25,7 %29,8 %1 836 00068 %
Nelonen8,3 %11,0 %1 526 00057 %
Jim2,8 %2,9 %971 00036 %
Liv1,4 %1,8 %826 00031 %
Hero0,4 %0,5 %308 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %16,2 %1 692 00063 %
TV53,3 %3,4 %1 072 00040 %
Kutonen3,3 %2,8 %884 00033 %
Frii2,0 %2,0 %560 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %48 0002 %
TLC0,7 %0,7 %482 00018 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,2 %1 390 00052 %
STAR Channel3,0 %3,0 %789 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %721 00027 %
Disney Finland6,6 %5,6 %1 061 00039 %
Muut5,2 %4,6 %927 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 173 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.