Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 6-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,6 %23,4 %1 089 00079 %
Yle TV211,1 %6,3 %977 00071 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %708 00052 %
Yle yhteensä35,2 %31,9 %1 186 00086 %
MTV317,9 %20,9 %1 078 00078 %
Sub4,9 %5,1 %826 00060 %
AVA2,8 %3,0 %600 00044 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %245 00018 %
MTV yhteensä27,3 %30,4 %1 177 00086 %
Nelonen8,8 %11,9 %1 000 00073 %
Jim2,7 %2,8 %643 00047 %
Liv1,9 %2,3 %631 00046 %
Hero0,5 %0,6 %245 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,6 %1 108 00081 %
TV54,1 %3,8 %751 00055 %
Kutonen3,2 %2,7 %607 00044 %
Frii3,2 %3,1 %443 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %38 0003 %
TLC1,9 %1,7 %380 00028 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,6 %944 00069 %
STAR Channel2,9 %2,8 %524 00038 %
National Geographic Channel2,7 %2,3 %479 00035 %
Disney Finland5,6 %5,1 %688 00050 %
Muut6,0 %4,4 %548 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.