Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 6-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 026 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %25,9 %1 558 00062 %
Yle TV213,3 %7,1 %1 450 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %968 00039 %
Yle yhteensä40,7 %36,0 %1 756 00070 %
MTV316,3 %19,9 %1 560 00062 %
Sub5,2 %5,6 %1 198 00048 %
AVA2,2 %2,2 %767 00031 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,0 %433 00017 %
MTV yhteensä25,8 %29,7 %1 737 00070 %
Nelonen8,1 %10,9 %1 445 00058 %
Jim2,8 %2,8 %946 00038 %
Liv1,4 %1,8 %803 00032 %
Hero0,4 %0,5 %304 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,0 %1 603 00064 %
TV53,3 %3,3 %1 040 00042 %
Kutonen3,3 %2,8 %865 00035 %
Frii2,1 %2,0 %552 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %47 0002 %
TLC0,7 %0,7 %474 00019 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,3 %1 338 00054 %
STAR Channel3,1 %3,0 %766 00031 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %704 00028 %
Disney Finland6,7 %5,7 %1 024 00041 %
Muut5,2 %4,5 %870 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 026 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.