Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 10-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %11,8 %615 00042 %
Yle TV215,4 %8,2 %632 00044 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,5 %285 00020 %
Yle yhteensä27,8 %21,5 %826 00057 %
MTV320,7 %24,6 %756 00052 %
Sub6,4 %6,9 %499 00034 %
AVA2,5 %2,3 %291 00020 %
MTV:n maksukanavat3,2 %3,8 %193 00013 %
MTV yhteensä32,8 %37,7 %885 00061 %
Nelonen9,2 %12,9 %640 00044 %
Jim2,9 %3,0 %342 00024 %
Liv2,3 %2,6 %336 00023 %
Hero0,4 %0,5 %99 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %19,0 %783 00054 %
TV53,7 %3,8 %412 00028 %
Kutonen2,8 %2,8 %300 00021 %
Frii2,5 %2,4 %196 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0001 %
TLC3,0 %2,8 %211 00015 %
Warner Bros. Discovery12,2 %12,0 %615 00042 %
STAR Channel5,0 %4,1 %299 00021 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %181 00012 %
Disney Finland7,8 %6,3 %380 00026 %
Muut6,3 %6,1 %394 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 131 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.