Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 10-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 488 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %24,0 %3 222 00059 %
Yle TV218,0 %10,6 %3 149 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %2 050 00038 %
Yle yhteensä44,1 %37,2 %3 805 00070 %
MTV318,7 %23,4 %3 443 00063 %
Sub3,9 %4,1 %2 330 00043 %
AVA2,5 %2,5 %1 578 00029 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,0 %857 00016 %
MTV yhteensä27,1 %32,0 %3 821 00070 %
Nelonen7,0 %10,0 %2 946 00054 %
Jim1,9 %1,9 %1 652 00030 %
Liv1,7 %2,1 %1 752 00032 %
Hero0,3 %0,4 %583 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %14,4 %3 354 00062 %
TV53,2 %3,4 %2 071 00038 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 556 00029 %
Frii2,5 %2,6 %1 117 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %75 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 060 00020 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,6 %2 702 00050 %
STAR Channel2,1 %2,2 %1 319 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 199 00022 %
Disney Finland4,6 %4,0 %1 825 00034 %
Muut4,5 %4,1 %1 721 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 488 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.