Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 10-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %24,2 %3 114 00062 %
Yle TV217,7 %10,6 %2 942 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 939 00038 %
Yle yhteensä44,1 %37,4 %3 566 00070 %
MTV318,8 %23,4 %3 284 00065 %
Sub3,9 %4,1 %2 250 00044 %
AVA2,5 %2,5 %1 553 00031 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,9 %807 00016 %
MTV yhteensä27,2 %31,8 %3 620 00072 %
Nelonen6,8 %9,9 %2 782 00055 %
Jim2,0 %1,9 %1 612 00032 %
Liv1,7 %2,1 %1 708 00034 %
Hero0,3 %0,4 %577 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %14,3 %3 174 00063 %
TV53,2 %3,4 %2 012 00040 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 521 00030 %
Frii2,5 %2,6 %1 107 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %73 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 039 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,6 %2 610 00052 %
STAR Channel2,1 %2,2 %1 282 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 175 00023 %
Disney Finland4,6 %4,0 %1 772 00035 %
Muut4,5 %4,1 %1 612 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 185 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.