Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 10-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %31,0 %1 241 00095 %
Yle TV219,8 %12,1 %1 140 00088 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,4 %949 00073 %
Yle yhteensä52,9 %46,5 %1 256 00097 %
MTV318,5 %23,4 %1 180 00091 %
Sub2,8 %2,9 %796 00061 %
AVA2,5 %2,3 %632 00049 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,0 %295 00023 %
MTV yhteensä25,3 %29,7 %1 202 00092 %
Nelonen5,4 %7,9 %1 009 00078 %
Jim1,4 %1,2 %618 00048 %
Liv1,4 %2,0 %687 00053 %
Hero0,3 %0,4 %238 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %11,5 %1 073 00082 %
TV52,4 %2,6 %768 00059 %
Kutonen1,5 %1,2 %561 00043 %
Frii2,1 %2,2 %463 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,5 %1,3 %420 00032 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %905 00070 %
STAR Channel0,9 %0,9 %428 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %507 00039 %
Disney Finland3,3 %2,5 %640 00049 %
Muut3,0 %3,2 %550 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 264 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.