Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 491 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %26,0 %3 333 00061 %
Yle TV215,1 %8,6 %3 188 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %2 101 00039 %
Yle yhteensä42,9 %37,6 %3 865 00071 %
MTV318,0 %22,0 %3 401 00063 %
Sub4,2 %4,3 %2 414 00044 %
AVA2,6 %2,7 %1 650 00030 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,6 %801 00015 %
MTV yhteensä26,6 %30,6 %3 794 00070 %
Nelonen7,1 %9,8 %3 021 00056 %
Jim2,2 %2,1 %1 796 00033 %
Liv1,8 %2,3 %1 799 00033 %
Hero0,4 %0,6 %681 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,8 %3 427 00063 %
TV53,5 %3,2 %2 162 00040 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 606 00030 %
Frii2,5 %2,6 %1 199 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %91 0002 %
TLC1,9 %1,8 %1 119 00021 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %2 819 00052 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 419 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 258 00023 %
Disney Finland4,9 %4,2 %1 944 00036 %
Muut4,5 %4,0 %1 751 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 491 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.