Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 196 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %26,2 %3 217 00064 %
Yle TV214,7 %8,6 %2 972 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %2 008 00040 %
Yle yhteensä42,8 %37,7 %3 623 00072 %
MTV318,2 %22,0 %3 262 00064 %
Sub4,2 %4,3 %2 330 00046 %
AVA2,7 %2,7 %1 626 00032 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,6 %758 00015 %
MTV yhteensä26,7 %30,6 %3 613 00071 %
Nelonen6,9 %9,7 %2 868 00057 %
Jim2,2 %2,1 %1 752 00035 %
Liv1,8 %2,3 %1 752 00035 %
Hero0,4 %0,6 %672 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,7 %3 250 00064 %
TV53,5 %3,2 %2 100 00041 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 571 00031 %
Frii2,6 %2,6 %1 186 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %90 0002 %
TLC1,9 %1,8 %1 101 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,8 %2 722 00054 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 377 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 232 00024 %
Disney Finland4,9 %4,2 %1 883 00037 %
Muut4,4 %4,0 %1 648 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 196 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.