Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %32,5 %1 246 00096 %
Yle TV216,1 %9,6 %1 151 00088 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,9 %984 00076 %
Yle yhteensä51,1 %46,0 %1 260 00097 %
MTV318,2 %22,6 %1 196 00092 %
Sub3,2 %3,1 %841 00065 %
AVA2,6 %2,6 %679 00052 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %272 00021 %
MTV yhteensä25,4 %29,2 %1 216 00093 %
Nelonen5,7 %7,8 %1 041 00080 %
Jim1,7 %1,5 %667 00051 %
Liv1,6 %2,2 %711 00055 %
Hero0,3 %0,5 %265 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %12,0 %1 102 00085 %
TV52,5 %2,2 %779 00060 %
Kutonen1,6 %1,3 %568 00044 %
Frii2,1 %2,2 %497 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC1,7 %1,5 %444 00034 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,5 %923 00071 %
STAR Channel1,1 %0,9 %462 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %523 00040 %
Disney Finland3,6 %2,7 %677 00052 %
Muut3,0 %3,2 %572 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 265 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.