Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %25,7 %1 597 00059 %
Yle TV215,8 %9,1 %1 551 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %988 00037 %
Yle yhteensä42,8 %37,5 %1 855 00069 %
MTV315,8 %19,9 %1 635 00061 %
Sub5,3 %5,6 %1 254 00047 %
AVA2,1 %2,3 %760 00028 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,4 %437 00016 %
MTV yhteensä25,3 %30,3 %1 839 00068 %
Nelonen6,7 %8,9 %1 438 00054 %
Jim2,6 %2,7 %948 00035 %
Liv1,4 %1,8 %822 00031 %
Hero0,4 %0,5 %315 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %14,0 %1 643 00061 %
TV53,8 %3,6 %1 094 00041 %
Kutonen3,3 %2,9 %897 00033 %
Frii1,9 %2,0 %569 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0002 %
TLC0,7 %0,6 %479 00018 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,4 %1 392 00052 %
STAR Channel2,9 %2,9 %750 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %716 00027 %
Disney Finland6,4 %5,5 %1 040 00039 %
Muut5,3 %4,9 %921 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.