Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %13,8 %653 00045 %
Yle TV213,7 %7,4 %633 00044 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,5 %275 00019 %
Yle yhteensä26,8 %22,7 %848 00058 %
MTV319,6 %22,5 %729 00050 %
Sub6,2 %6,6 %506 00035 %
AVA2,4 %2,2 %293 00020 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,2 %184 00013 %
MTV yhteensä31,1 %34,5 %878 00061 %
Nelonen9,5 %13,4 %646 00045 %
Jim2,8 %2,9 %354 00024 %
Liv2,1 %2,5 %328 00023 %
Hero0,5 %0,7 %120 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %19,4 %785 00054 %
TV54,6 %4,0 %427 00029 %
Kutonen3,2 %3,1 %303 00021 %
Frii2,9 %2,7 %196 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %20 0001 %
TLC3,2 %3,2 %223 00015 %
Warner Bros. Discovery14,2 %13,2 %640 00044 %
STAR Channel5,6 %4,7 %323 00022 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %186 00013 %
Disney Finland8,2 %6,6 %409 00028 %
Muut6,1 %5,7 %394 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 136 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.