Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %22,7 %1 085 00079 %
Yle TV212,5 %7,7 %975 00071 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %691 00050 %
Yle yhteensä36,0 %32,6 %1 182 00086 %
MTV317,6 %20,8 %1 078 00078 %
Sub5,0 %5,1 %827 00060 %
AVA2,9 %3,3 %591 00043 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,8 %243 00018 %
MTV yhteensä27,2 %30,9 %1 180 00086 %
Nelonen7,5 %10,5 %955 00069 %
Jim2,8 %2,7 %629 00046 %
Liv1,9 %2,3 %630 00046 %
Hero0,5 %0,7 %258 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,2 %1 078 00078 %
TV54,7 %4,2 %769 00056 %
Kutonen3,2 %2,9 %624 00045 %
Frii3,2 %3,2 %456 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0003 %
TLC1,8 %1,6 %390 00028 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,2 %958 00070 %
STAR Channel2,8 %2,8 %500 00036 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %486 00035 %
Disney Finland5,6 %4,9 %685 00050 %
Muut5,9 %4,3 %548 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 278 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.