Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 1-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,7 %23,9 %1 105 00080 %
Yle TV211,3 %6,7 %991 00072 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %711 00052 %
Yle yhteensä35,8 %32,9 %1 197 00087 %
MTV317,1 %20,0 %1 082 00079 %
Sub5,2 %5,3 %839 00061 %
AVA3,0 %3,4 %601 00044 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,6 %240 00017 %
MTV yhteensä26,9 %30,3 %1 183 00086 %
Nelonen7,3 %10,0 %976 00071 %
Jim2,9 %3,0 %658 00048 %
Liv2,0 %2,4 %641 00047 %
Hero0,6 %0,8 %274 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,1 %1 094 00080 %
TV54,9 %4,1 %791 00058 %
Kutonen3,4 %3,0 %640 00047 %
Frii3,1 %3,1 %475 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0004 %
TLC1,9 %1,8 %402 00029 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,3 %985 00072 %
STAR Channel2,9 %2,9 %514 00037 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %496 00036 %
Disney Finland5,7 %5,0 %701 00051 %
Muut5,9 %4,4 %558 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 284 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.