Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %27,2 %3 262 00064 %
Yle TV213,2 %7,5 %2 985 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %2 039 00040 %
Yle yhteensä42,2 %37,8 %3 649 00072 %
MTV317,9 %21,3 %3 252 00064 %
Sub4,3 %4,4 %2 366 00047 %
AVA2,7 %2,8 %1 659 00033 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,4 %737 00015 %
MTV yhteensä26,5 %30,0 %3 610 00071 %
Nelonen7,0 %9,6 %2 906 00057 %
Jim2,3 %2,3 %1 814 00036 %
Liv1,9 %2,4 %1 771 00035 %
Hero0,5 %0,6 %714 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,8 %3 284 00065 %
TV53,7 %3,1 %2 139 00042 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 593 00031 %
Frii2,6 %2,6 %1 221 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %97 0002 %
TLC2,0 %1,9 %1 128 00022 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,0 %2 772 00055 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 419 00028 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %1 257 00025 %
Disney Finland5,0 %4,3 %1 933 00038 %
Muut4,4 %4,0 %1 665 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 201 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.