Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
Viikot: 1-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %33,4 %551 00095 %
Yle TV215,2 %8,4 %524 00091 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,9 %450 00078 %
Yle yhteensä50,1 %45,8 %560 00097 %
MTV315,4 %20,3 %535 00093 %
Sub4,4 %4,5 %418 00072 %
AVA2,3 %2,5 %327 00057 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,5 %141 00024 %
MTV yhteensä23,6 %28,7 %544 00094 %
Nelonen5,4 %7,0 %474 00082 %
Jim2,3 %2,2 %338 00059 %
Liv1,3 %1,8 %320 00055 %
Hero0,4 %0,5 %129 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %11,5 %499 00086 %
TV53,1 %2,6 %377 00065 %
Kutonen2,5 %2,0 %312 00054 %
Frii2,1 %2,1 %252 00044 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %14 0002 %
TLC0,6 %0,4 %202 00035 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,6 %440 00076 %
STAR Channel1,5 %1,3 %240 00042 %
National Geographic Channel3,9 %2,7 %307 00053 %
Disney Finland5,3 %4,1 %361 00062 %
Muut3,5 %3,3 %289 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %562 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.