Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 561 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %32,7 %550 00095 %
Yle TV217,5 %10,3 %523 00090 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,6 %440 00076 %
Yle yhteensä51,4 %46,6 %558 00097 %
MTV315,3 %20,3 %531 00092 %
Sub4,3 %4,4 %409 00071 %
AVA2,2 %2,3 %312 00054 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,7 %146 00025 %
MTV yhteensä23,5 %28,6 %541 00094 %
Nelonen5,1 %6,9 %463 00080 %
Jim2,1 %2,0 %329 00057 %
Liv1,3 %1,7 %315 00055 %
Hero0,3 %0,5 %124 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %11,0 %490 00085 %
TV52,9 %2,6 %373 00065 %
Kutonen2,5 %2,0 %312 00054 %
Frii2,0 %2,1 %242 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
TLC0,6 %0,4 %195 00034 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,5 %434 00075 %
STAR Channel1,4 %1,3 %233 00040 %
National Geographic Channel3,8 %2,6 %299 00052 %
Disney Finland5,2 %3,9 %351 00061 %
Muut3,5 %3,4 %283 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %561 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.