Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 028 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %25,9 %1 536 00062 %
Yle TV215,4 %9,0 %1 442 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %947 00038 %
Yle yhteensä42,7 %37,7 %1 734 00069 %
MTV315,9 %19,9 %1 556 00062 %
Sub5,3 %5,6 %1 201 00048 %
AVA2,1 %2,4 %750 00030 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,3 %412 00017 %
MTV yhteensä25,4 %30,2 %1 739 00070 %
Nelonen6,5 %8,9 %1 358 00054 %
Jim2,7 %2,7 %922 00037 %
Liv1,4 %1,8 %797 00032 %
Hero0,4 %0,5 %310 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,9 %1 550 00062 %
TV53,8 %3,5 %1 057 00042 %
Kutonen3,3 %2,9 %876 00035 %
Frii1,9 %2,0 %563 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0002 %
TLC0,7 %0,6 %470 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,4 %1 335 00053 %
STAR Channel2,9 %2,9 %727 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %696 00028 %
Disney Finland6,5 %5,5 %1 003 00040 %
Muut5,3 %4,8 %864 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 028 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.