Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 640 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,2 %22,4 %546 00079 %
Yle TV213,2 %8,4 %508 00074 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %352 00051 %
Yle yhteensä36,9 %33,1 %596 00086 %
MTV315,5 %18,5 %539 00078 %
Sub5,9 %6,4 %441 00064 %
AVA2,5 %2,9 %291 00042 %
MTV:n maksukanavat1,9 %2,1 %129 00019 %
MTV yhteensä25,7 %30,0 %590 00086 %
Nelonen6,8 %9,3 %469 00068 %
Jim3,4 %3,4 %357 00052 %
Liv1,5 %1,9 %307 00044 %
Hero0,4 %0,5 %117 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,2 %535 00077 %
TV54,7 %4,4 %401 00058 %
Kutonen4,5 %4,0 %360 00052 %
Frii2,1 %2,2 %224 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %29 0004 %
TLC0,6 %0,5 %177 00026 %
Warner Bros. Discovery12,6 %11,6 %488 00071 %
STAR Channel3,2 %3,3 %274 00040 %
National Geographic Channel3,7 %2,9 %279 00040 %
Disney Finland6,9 %6,1 %377 00055 %
Muut6,8 %5,4 %292 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %640 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.