Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
Viikot: 1-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 704 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %32,3 %696 00096 %
Yle TV214,9 %9,0 %628 00087 %
Yle Teema&Fem4,9 %4,1 %544 00075 %
Yle yhteensä50,9 %45,5 %702 00097 %
MTV320,7 %24,5 %665 00092 %
Sub2,2 %2,1 %432 00060 %
AVA3,1 %2,8 %368 00051 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,3 %127 00017 %
MTV yhteensä27,0 %29,8 %676 00093 %
Nelonen6,1 %8,6 %578 00080 %
Jim1,3 %1,1 %338 00047 %
Liv1,9 %2,7 %396 00055 %
Hero0,3 %0,4 %141 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,8 %612 00085 %
TV52,2 %1,9 %407 00056 %
Kutonen0,8 %0,7 %256 00035 %
Frii2,2 %2,3 %255 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC2,7 %2,4 %249 00034 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,5 %489 00068 %
STAR Channel0,8 %0,7 %229 00032 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %225 00031 %
Disney Finland2,2 %1,7 %326 00045 %
Muut2,6 %3,0 %290 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %704 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.