Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
Viikot: 1-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,8 %23,4 %553 00080 %
Yle TV212,1 %7,4 %516 00075 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %361 00052 %
Yle yhteensä36,6 %33,3 %602 00087 %
MTV315,0 %17,8 %537 00078 %
Sub6,0 %6,6 %443 00064 %
AVA2,5 %3,2 %296 00043 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,8 %126 00018 %
MTV yhteensä25,3 %29,4 %587 00085 %
Nelonen6,8 %9,1 %477 00069 %
Jim3,6 %3,8 %368 00053 %
Liv1,5 %1,9 %309 00045 %
Hero0,4 %0,6 %123 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,3 %539 00078 %
TV54,9 %4,3 %410 00059 %
Kutonen4,7 %4,2 %369 00053 %
Frii2,1 %2,2 %231 00034 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %30 0004 %
TLC0,6 %0,5 %180 00026 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,7 %499 00072 %
STAR Channel3,3 %3,3 %278 00040 %
National Geographic Channel3,7 %2,8 %282 00041 %
Disney Finland6,9 %6,1 %382 00055 %
Muut6,8 %5,4 %295 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %641 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.