Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 1-9/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 585 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %15,8 %343 00046 %
Yle TV211,7 %6,5 %310 00041 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,3 %132 00018 %
Yle yhteensä25,7 %23,6 %430 00057 %
MTV318,7 %20,8 %367 00049 %
Sub7,4 %7,5 %274 00037 %
AVA1,5 %1,5 %132 00018 %
MTV:n maksukanavat3,7 %4,1 %102 00014 %
MTV yhteensä31,3 %33,9 %449 00060 %
Nelonen9,9 %13,4 %332 00044 %
Jim3,0 %3,0 %192 00026 %
Liv1,7 %2,0 %144 00019 %
Hero0,6 %0,7 %62 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,2 %401 00054 %
TV55,5 %4,4 %236 00031 %
Kutonen4,3 %3,9 %171 00023 %
Frii1,4 %1,2 %81 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,4 %1,7 %88 00012 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,6 %333 00044 %
STAR Channel7,0 %5,6 %174 00023 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %106 00014 %
Disney Finland9,7 %7,6 %221 00030 %
Muut6,8 %6,7 %215 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %585 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.