Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-5/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %27,9 %3 251 00064 %
Yle TV213,6 %8,2 %2 991 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %2 037 00040 %
Yle yhteensä43,2 %39,2 %3 635 00072 %
MTV317,1 %20,4 %3 217 00064 %
Sub4,4 %4,5 %2 372 00047 %
AVA2,9 %3,2 %1 668 00033 %
C More Total1,4 %1,5 %682 00013 %
MTV yhteensä25,7 %29,6 %3 591 00071 %
Nelonen5,9 %8,0 %2 847 00056 %
Jim2,4 %2,3 %1 834 00036 %
Liv1,9 %2,4 %1 764 00035 %
Hero0,5 %0,7 %761 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,5 %3 259 00064 %
TV54,2 %3,2 %2 192 00043 %
Kutonen2,5 %2,4 %1 636 00032 %
Frii2,5 %2,6 %1 271 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %113 0002 %
TLC2,0 %1,9 %1 155 00023 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,3 %2 822 00056 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 392 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 284 00025 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 954 00039 %
Muut4,5 %4,2 %1 672 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 204 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.