Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-5/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %27,4 %1 622 00060 %
Yle TV214,5 %8,4 %1 556 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 002 00037 %
Yle yhteensä43,0 %38,8 %1 862 00069 %
MTV315,0 %18,9 %1 620 00060 %
Sub5,6 %5,8 %1 277 00048 %
AVA2,2 %2,7 %795 00030 %
C More Total1,8 %2,1 %391 00015 %
MTV yhteensä24,6 %29,6 %1 833 00068 %
Nelonen5,5 %7,1 %1 417 00053 %
Jim2,8 %2,9 %983 00037 %
Liv1,5 %1,9 %828 00031 %
Hero0,5 %0,6 %357 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,6 %1 640 00061 %
TV54,7 %3,7 %1 164 00043 %
Kutonen3,5 %3,3 %935 00035 %
Frii1,8 %1,9 %606 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0002 %
TLC0,6 %0,5 %497 00018 %
Warner Bros. Discovery11,3 %9,9 %1 449 00054 %
STAR Channel2,9 %2,9 %756 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %744 00028 %
Disney Finland6,5 %5,6 %1 071 00040 %
Muut5,2 %4,9 %929 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.