Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-5/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 139 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %14,4 %648 00045 %
Yle TV213,4 %8,1 %625 00043 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,4 %259 00018 %
Yle yhteensä26,5 %24,0 %838 00058 %
MTV317,5 %20,1 %692 00048 %
Sub6,5 %7,0 %525 00036 %
AVA2,4 %2,3 %297 00021 %
C More Total2,5 %2,9 %173 00012 %
MTV yhteensä29,0 %32,4 %860 00059 %
Nelonen7,9 %11,0 %631 00043 %
Jim3,1 %3,1 %376 00026 %
Liv2,1 %2,4 %326 00022 %
Hero0,8 %1,0 %146 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,4 %777 00054 %
TV56,5 %4,7 %457 00032 %
Kutonen3,8 %3,8 %315 00022 %
Frii2,9 %3,0 %203 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %24 0002 %
TLC3,3 %3,4 %236 00016 %
Warner Bros. Discovery16,9 %15,3 %664 00046 %
STAR Channel5,6 %5,0 %334 00023 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %197 00014 %
Disney Finland8,1 %6,9 %430 00030 %
Muut6,7 %6,0 %399 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 139 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.