Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-5/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 495 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %27,8 %3 368 00062 %
Yle TV214,1 %8,3 %3 211 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %2 103 00039 %
Yle yhteensä43,4 %39,2 %3 875 00071 %
MTV316,9 %20,3 %3 333 00061 %
Sub4,4 %4,5 %2 456 00045 %
AVA2,8 %3,1 %1 690 00031 %
C More Total1,4 %1,5 %715 00013 %
MTV yhteensä25,5 %29,4 %3 749 00069 %
Nelonen6,0 %8,1 %2 991 00055 %
Jim2,3 %2,3 %1 881 00035 %
Liv1,9 %2,4 %1 813 00033 %
Hero0,5 %0,7 %773 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,5 %3 435 00063 %
TV54,2 %3,3 %2 264 00042 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 675 00031 %
Frii2,4 %2,6 %1 286 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %114 0002 %
TLC2,0 %1,9 %1 172 00022 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,4 %2 929 00054 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 437 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 317 00024 %
Disney Finland5,0 %4,2 %2 019 00037 %
Muut4,5 %4,2 %1 770 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 495 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.