Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-5/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %28,1 %1 746 00064 %
Yle TV213,7 %8,3 %1 656 00060 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %1 101 00040 %
Yle yhteensä43,8 %39,6 %2 013 00073 %
MTV318,6 %21,5 %1 713 00062 %
Sub3,3 %3,3 %1 179 00043 %
AVA3,4 %3,5 %895 00033 %
C More Total1,1 %0,9 %324 00012 %
MTV yhteensä26,4 %29,3 %1 915 00070 %
Nelonen6,5 %9,0 %1 574 00057 %
Jim1,9 %1,8 %898 00033 %
Liv2,3 %2,9 %986 00036 %
Hero0,6 %0,7 %416 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,3 %1 795 00065 %
TV53,7 %2,9 %1 100 00040 %
Kutonen1,5 %1,5 %739 00027 %
Frii3,0 %3,1 %680 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %48 0002 %
TLC3,3 %3,2 %675 00025 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,8 %1 480 00054 %
STAR Channel1,8 %1,7 %682 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %573 00021 %
Disney Finland3,5 %2,9 %948 00035 %
Muut3,8 %3,6 %841 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 307 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.