Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 728 000
Viikot: 49-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 336 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %29,3 %1 807 00066 %
Yle TV213,2 %8,7 %1 734 00064 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,5 %1 196 00044 %
Yle yhteensä44,6 %41,5 %2 117 00078 %
MTV317,9 %20,5 %1 733 00064 %
Sub3,2 %3,5 %1 207 00044 %
AVA3,3 %2,9 %863 00032 %
C More Total1,2 %1,0 %375 00014 %
MTV yhteensä25,5 %27,9 %1 940 00071 %
Nelonen7,8 %9,8 %1 558 00057 %
Jim1,8 %1,8 %894 00033 %
Liv1,9 %2,0 %940 00034 %
Hero0,5 %0,6 %340 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,2 %1 747 00064 %
TV53,8 %3,3 %1 076 00039 %
Kutonen1,4 %1,3 %752 00028 %
Frii3,2 %3,2 %658 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,6 %2,3 %618 00023 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,4 %1 446 00053 %
STAR Channel1,8 %1,7 %685 00025 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %593 00022 %
Disney Finland3,3 %3,0 %960 00035 %
Muut4,0 %3,6 %868 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 336 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.