Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 473 000
Viikot: 49-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %26,7 %1 578 00064 %
Yle TV214,3 %10,4 %1 514 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 029 00042 %
Yle yhteensä42,8 %39,8 %1 810 00073 %
MTV314,0 %17,6 %1 553 00063 %
Sub5,4 %6,2 %1 250 00051 %
AVA2,0 %1,7 %734 00030 %
C More Total1,6 %2,0 %421 00017 %
MTV yhteensä23,0 %27,5 %1 778 00072 %
Nelonen6,5 %7,9 %1 338 00054 %
Jim2,7 %2,8 %976 00040 %
Liv1,3 %1,3 %795 00032 %
Hero0,5 %0,6 %341 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,7 %1 534 00062 %
TV55,0 %4,9 %1 106 00045 %
Kutonen3,8 %3,3 %933 00038 %
Frii1,9 %2,0 %586 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0002 %
TLC0,8 %0,6 %484 00020 %
Warner Bros. Discovery11,9 %11,1 %1 383 00056 %
STAR Channel2,8 %2,7 %735 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %718 00029 %
Disney Finland6,5 %5,0 %1 031 00042 %
Muut5,7 %5,1 %881 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 063 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.