Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 49-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %22,7 %1 109 00081 %
Yle TV211,7 %8,9 %1 012 00074 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %775 00057 %
Yle yhteensä36,0 %34,4 %1 210 00088 %
MTV316,0 %18,5 %1 091 00080 %
Sub4,9 %5,5 %862 00063 %
AVA2,8 %2,6 %609 00044 %
C More Total1,6 %1,8 %287 00021 %
MTV yhteensä25,3 %28,4 %1 190 00087 %
Nelonen8,0 %10,0 %964 00070 %
Jim2,7 %2,9 %684 00050 %
Liv1,9 %2,0 %640 00047 %
Hero0,6 %0,7 %248 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,5 %1 081 00079 %
TV55,5 %4,9 %795 00058 %
Kutonen3,5 %2,9 %641 00047 %
Frii3,3 %3,3 %490 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %27 0002 %
TLC1,7 %1,4 %397 00029 %
Warner Bros. Discovery14,6 %12,9 %981 00072 %
STAR Channel2,6 %2,5 %506 00037 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %520 00038 %
Disney Finland5,4 %4,7 %722 00053 %
Muut6,3 %5,0 %580 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.