Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %20,2 %1 094 00080 %
Yle TV28,2 %6,9 %953 00070 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %714 00052 %
Yle yhteensä32,1 %30,0 %1 181 00086 %
MTV321,1 %24,0 %1 080 00079 %
Sub4,4 %4,2 %769 00056 %
AVA2,5 %2,2 %565 00041 %
C More Total1,8 %1,8 %251 00018 %
MTV yhteensä29,7 %32,2 %1 170 00085 %
Nelonen10,1 %13,4 %965 00070 %
Jim2,6 %2,8 %637 00046 %
Liv1,8 %1,9 %596 00043 %
Hero0,5 %0,5 %241 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,5 %1 069 00078 %
TV54,6 %4,3 %736 00054 %
Kutonen3,5 %3,0 %589 00043 %
Frii3,0 %3,0 %463 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %24 0002 %
TLC1,8 %1,3 %382 00028 %
Warner Bros. Discovery13,4 %11,8 %925 00067 %
STAR Channel2,5 %2,3 %459 00033 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %464 00034 %
Disney Finland5,4 %4,3 %659 00048 %
Muut5,2 %4,0 %494 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 275 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.