Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-48/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %23,4 %3 261 00060 %
Yle TV210,1 %7,0 %3 081 00057 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %2 055 00038 %
Yle yhteensä38,3 %33,8 %3 822 00071 %
MTV321,8 %26,0 %3 422 00063 %
Sub3,9 %3,8 %2 251 00042 %
AVA2,3 %2,1 %1 621 00030 %
C More Total1,5 %1,5 %720 00013 %
MTV yhteensä29,5 %33,5 %3 806 00071 %
Nelonen8,5 %11,2 %3 050 00057 %
Jim2,3 %2,6 %1 833 00034 %
Liv1,6 %1,6 %1 711 00032 %
Hero0,5 %0,5 %696 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,9 %3 416 00063 %
TV53,6 %3,7 %2 022 00037 %
Kutonen2,5 %2,2 %1 531 00028 %
Frii2,6 %2,5 %1 176 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 081 00020 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,0 %2 681 00050 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 320 00024 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 226 00023 %
Disney Finland5,0 %4,0 %1 876 00035 %
Muut4,2 %3,7 %1 601 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 478 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.